Muzeul Longines - Istorie si eleganta intr-un singur loc
26.01.2023 in CeasuriIstoria Longines începe în anul 1832 în Saint-Imier, Elveția, când Auguste Agassiz și-a descoperit pasiunea pentru asamblarea ceasurilor. Nu a trecut mult timp până când ceasurile sale au început să fie căutate și comercializate la nivel internațional, chiar și în SUA.
Ernest Francillon, nepotul lui Auguste Agassiz, a fost cel care a preluat afacerea, în anul 1854 fiind nevoit să se stabilească în Saint-Imier pentru a continua ceea ce unchiul său începuse cu 22 de ani în urmă. Ernest Francillon este cel care a dus marca Longines la un alt nivel. A deschis prima fabrică Longines, fabrică în care se realizau toate piesele necesare pentru obținerea unui ceas de înaltă calitate. Tot el a fost cel care a decis ca sigla Longines, clepsidra cu aripi, să fie gravată pe fiecare piesă componentă în parte. În același timp, Ernest Francillon alege ca Longines să devină numele mărcii. Această denumire era, de fapt, numele clădirii în care funcționa fabrica.
Astăzi, în Saint-Imier, pe locul fostei fabrici, se află sediul central al Compagnie de Montres Longines Francillon S.A. și muzeul Longines ce prezintă istoria mărcii, împreună cu expoziția celor mai cunoscute modele lansate de-a lungul timpului.
Brandul Longines a participat activ într-o multitudine de experimente și misiuni din toate colțurile lumii: au testat ceasurile lor în condiții meteorologice extreme, au stabilit noi recorduri în lumea aviației și au navigat în largul mărilor. Tocmai de aceea, una dintre camerele muzeului are ca și temă ”Aventura”.
Longines nu s-a dat deoparte nici în ceea ce privește domeniul sportului: brandul elvețian de ceasuri a dezvoltat tehnologii pentru măsurarea timpului cu o precizie extraordinară încă din 1878. Primul cronometru lansat de Longines a fost în secolul XIX și era utilizat în competițiile sportive, acesta fiind scopul principal pentru care a fost lansat. Aceste dispozitive au fost foarte rapid cumpărate și pentru uz personal și au ajuns cunoscute la nivel internațional. Primele modele de cronometre lansate pot fi găsite de asemenea în Muzeul Longines, în zona dedicată sportului.
După renovarea din 2012, muzeul a devenit și mai atractiv: au fost expuse, pe lângă modelele emblematice Longines, și instrumente de navigare, de măsurare a timpului și o varietate de fotografii, medalii și recorduri mondiale înregistrare de-a lungul vremii.
Tradiție, inovație, aventură, sport și eleganță - acestea sunt valorile mărcii, iar muzeul respectă întocmai aceste caracteristici. Sloganul ”Eleganța este o atitudine” (”Elegance is an attitude”) a fost lansat în anul 1999, iar din acel moment a devenit filosofia brandului. Eleganța trebuie să reiasă și din personalitate, nu doar din aspectul fizic, acesta este mesajul pe care marca vrea să îl transmită. Tocmai pentru că a fost un moment important în istoria brandului, o cameră a muzeului cuprinde o expoziție cu toate reclamele în care acest slogan a fost comunicat (unele dintre acestea fiind chiar și premiate), împreună cu fotografii ale diverselor personalități purtând ceasurile Longines.
Muzeul Longines este locul în care vei cunoaște îndeaproape fascinanta poveste a mărcii, locul unde tradiția, inovația, aventura, sportul și eleganța se întâlnesc sub umbrela aceluiași nume: Longines.
Descoperă cele mai frumoase modele de ceasuri Longines disponibile în magazinele Cellini și online, pe Cellini.ro.