Istoria brandului Damiani - Bijuterii de lux ridicate la rang de arta
02.03.2023 in BijuteriiEnrico Grassi Damiani a deschis un atelier de prelucrare a aurului în Valenza, Italia, în anii ’20 și a dat naștere, fără să știe, unui brand care avea să schimbe complet industria de bijuterii de lux din întreaga lume. Formele seducătoare pe care le-a schițat au fost transpuse în coliere și inele sculpturale din aur și accentuate cu diamante și alte pietre prețioase, atrăgând atenția clasei superioare a Italiei.
Creațiile lui Damiani erau inspirate de peisajele naturale, astfel încât florile și alte forme din natură se regăsesc frecvent în lucrările atemporale ale bijutierului italian. Chiar și astăzi, un inel conceput de Damiani la începutul secolului al XX-lea în omagiu adus Reginei Margherita continuă să inspire colecția Margherita cu margaretele sale din aur și diamante.
De asemenea, unul dintre modelele celebre ale lui Damiani a fost colierul Charleston, un colier în formă de pene împodobit cu aproximativ 1.000 de diamante, inspirat de dansatoarea și cântăreața franceză Josephine Baker, care urca uneori pe scenă ”îmbrăcată” doar în bijuterii din perle și o fustă de pene.
Istoria bijuteriilor Damiani - O poveste de familie
Istoria bijuteriilor Damiani este povestea unei familii italiene strâns legate de tradiție și pasiune pentru arta aurului si a diamantelor, care se întinde de-a lungul a trei generații. Enrico Damiani s-a născut în Valenza, o provincie din Italia. Datorită priceperii sale de maestru aurar, Enrico a devenit rapid bijutierul marilor familii bogate ale vremii și a creat pentru aceștia adevărate capodopere.
Timp de 40 de ani, Damiani și-a menținut statutul de bijutier al elitei Italiei, adaptându-se la restricțiile asupra materialelor din timpul celui de-al Doilea Război Mondial cu bijuterii care au inovat prin folosirea aliajelor. După război, fiul lui Damiani, Damiano Grassi Damiani, a preluat afacerea familiei și a pus numele Damiani pe scena internațională a bijuteriilor de lux.
Damiano Damiani a început un proces de consolidare industrială și de expansiune comercială a brandului de bijuterii de lux și a promovat cercetarea în design și inovare tehnică, fapt ce va marca profund evoluția companiei. În anii 1970, Damiani a devenit unul dintre principalii parteneri ai De Beers, asociind numele italian cu luxul și opulența diamantelor de înaltă calitate. A introdus și cataloage de produse, care garantau prețuri fixe, ceva nemaiîntâlnit și unic pentru acea perioadă în ceea ce privește bijuteriile scumpe.
În 1976, Damiani a câștigat prestigiosul Diamonds International Award pentru brățara Shark, pe care soția lui Damiano, Gabriella Colombo Damiani, a proiectat-o folosind aur în două nuanțe și diamante. După moartea lui Damiano în 1996, în urma unui accident de mașină, Gabriella a preluat conducerea afacerii, aducându-i în business și pe cei trei copii ai săi – Silvia, Guido și Giorgio – pentru a ajuta la supravegherea direcției creative a companiei.
La începutul anilor 1990, se observă spiritul nou și influența celor trei frați: Silvia Damiani se ocupă de achiziționarea de perle și conduce departamentul de comunicare, Giorgio preia partea de export, în timp ce Guido devine director de vânzări pentru Italia. Compania prosperă și se dezvoltă internațional, obținând din nou premii pentru bijuteriile create.
În anii 2000, extinderea companiei Damiani a însemnat deschiderea de noi magazine în întreaga lume, precum și colaborări cu celebrități precum Brad Pitt și Jennifer Aniston, care și-au ales verighete Damiani.
Alte celebrități care au colaborat cu Damiani au fost Sharon Stone, care a luat parte la linia Maji (profiturile susținând o cauză socială în Africa, purificarea apei), Sophia Loren, care a inspirat o colecție din stilul iconic al actriței italiene. În 2009, Damiani a conceput sutienul Harlequin Fantasy pentru prezentarea anuală de modă Victoria’s Secret.
Bijuteriile Damiani, pe Cellini.ro
Stilul modern și inovativ face ca fiecare dintre creațiile Damiani să fie unice și inconfundabile, de altfel este singura companie din lume care a primit peste 18 premii Diamonds International Awards - supranumite Oscarurile mondiale în domeniul bijuteriilor.
Astăzi, compania continuă să inoveze prin eleganță, creativitate și contemporaneitate, fiind cu un pas mereu înainte spre viitor. Aceste aspecte le regăsim în foarte multe creații, de la colecția atemporală Belle Époque, inspirată de schițele fondatorului Enrico Grassi Damiani, până la huse de ceas Apple împodobite cu diamante. Anul viitor celebrul brand se pregătește să celebreze un secol de la înființare și să serbeze pasiunea pentru bijuteriile de lux, moștenirea a trei generații.
Superbele bijuterii Damiani sunt disponibile in exclusivitate în magazinele Cellini sau online Cellini.ro!